Naszáli Dóra, edukációs marketing és sales specialista, a DorCo vezető tanácsadója, a Sanyi vagyok! vállalkozói standup-kerekasztal estek kitalálója és háziasszonya több, mint 150 ügyfél részére készített weboldallal a háta mögött pontosan tudja, mitől döglik a légy - mármint esetünkben az egér, nyilván. Szentes Nándor tréner, business coach, szervezetfejlesztő szakember. A saját területén vérprofi, de a honlapkészítés rázós kérdéseket szolgáltat számára is.
Nézzük, mik a legfőbb problémák és félszek, ha szóbakerül a céges, online kirakat szakértői és laikus szemmel...
Szentes Nándival beszélgetek a honlapkészítésről. Nándi, mit gondolsz a honlap szerepéről manapság egy vállalkozó életében?
Szerintem a weboldal egy kirakat, ami valószínűleg minden vállalkozónak kell, de azt érzem, hogy már nincs akkora szerepe, mint néhány évvel ezelőtt. Már kevés az, hogy valakinek kirakata van, ezt aktivizálni kell valahogyan. A szerepe az, hogy bemutassa, hogy vagyok, nagyjából mivel foglalkozom, mi van a boltomban. Szóval a weboldal a kirakat. ...
Nézzük, mik a legfőbb problémák és félszek, ha szóbakerül a céges, online kirakat szakértői és laikus szemmel...
Szentes Nándival beszélgetek a honlapkészítésről. Nándi, mit gondolsz a honlap szerepéről manapság egy vállalkozó életében?
Szerintem a weboldal egy kirakat, ami valószínűleg minden vállalkozónak kell, de azt érzem, hogy már nincs akkora szerepe, mint néhány évvel ezelőtt. Már kevés az, hogy valakinek kirakata van, ezt aktivizálni kell valahogyan. A szerepe az, hogy bemutassa, hogy vagyok, nagyjából mivel foglalkozom, mi van a boltomban. Szóval a weboldal a kirakat. ...
Tehát azt mondod, hogy a céges honlap a kirakat, de azt is megemlítetted, hogy napjainkban kevés, hogy csupán egy kirakatunk legyen. De az megengedhető, hogy ne legyen kirakatunk?
Lehetséges, hogy vannak olyan vállalkozások, ahol ez megengedhető, de őszintén szólva nem tudom elképzelni, hogy melyek ezek. Szóval inkább azt mondom, hogy nem.
Neked volt már korábban saját honlapod?
Van is, egy másik vállalkozásomhoz, mint amire most fókuszálok. Egy működő honlap, amire pontosan ez jellemző, hogy egy gyönyörű szép kirakat. Sejteni lehet, hogy mivel foglalkozunk, de van benne tartalék. Szóval rendelkezem ezzel kapcsolatban tapasztalattal.
Tehát akkor vettél már részt weboldal készítésében. Magára az oldal készítésére vonatkozóan van-e bármilyen saját tapasztalatod? Hogy ment ez a munka, mennyire ment gyorsan, gördülékenyen? Okozott-e stresszt?
Két alkalom volt, amikor cégnek csináltunk honlapot és egyszer, amikor saját magunknak. Ezt a munkát mindig kiadtuk másnak. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sok analízis, nagyon sok beszélgetés kell, meg rengeteg nézd meg – tetszik? Nézd meg – tetszik? A kifárasztásig. Aztán jön a jó lesz, már csak legyen kész.
Milyen hosszúak voltak ezek a folyamatok?
Nagyjából fél év. De a szűk keresztmetszet mi voltunk. Nem az IT-s csapaté, hanem a mi válaszunk volt lassú.
De ezek szerint ezek mindig egy-egy csapat oldala voltak, és nem a te személyes, Szentes Nándor honlapod?
Így van, de még mindig nem is vagyok benne biztos, hogy egyéni Szentes Nándor honlapot szeretnék. Lehet, hogy inkább egy cégest, amiben én meghatározó vagyok.
Mióta tervezgeted, hogy elkészíted ezt a mostani weboldalt?
Legalább 3-4 éve.
És mi volt, ami visszatartott?
Többször nekifutottam több oldalról, több csapattal egyeztettem. Néggyel, de lehet, hogy többel is. Valahogy mindig azt akartam, hogy jó, tökéletes legyen, hitelesen szóljon rólam és energiaigényesnek éreztem, hogy átadjam másnak, hogy mivel is foglalkozom. Arra jöttem rá, hogy a honlapkészítők nagyon jól értenek a honlapkészítéshez, de kevésbé értenek ahhoz, hogy visszaadják, hogy mivel foglalkozom, milyen kirakat kell, miért nézzen ki úgy és miért legyen benne az a tartalom.
Tehát az esztétikához értettek, meg a technikához is, de a funkcionalitáshoz, ami a te esetedben személyre szabott kell legyen, azt szűk keresztmetszetnek érezted.
Úgy vettem észre, hogy vannak bizonyos típusú honlapkészítők és ők nekem is olyan honlapot akarnak készíteni. Mert ők abban otthonosan mozognak...
Tehát valaki specializálódott mondjuk a webshopokra vagy fodrászokra, kozmetikákra...
Igen. Vagy amit nagyon sokat látni, hogy etessük be az embereket, építsük fel, működtessük. De én nem éreztem, hogy az enyém. Nem igen találkoztam olyannal, aki trénereknek vagy szervezeti fejlesztőknek csinálna honlapot. De ha találkoztam volna, akkor sem dolgoznék velük, mert nem akarok pont ugyanolyan lenni, mint ők. Ez meg így csapdahelyzet.
Azt megkérdezhetem, hogy milyen árajánlatokat kaptál?
Kaptam millió Ft-os, és 250.000 Ft-os ajánlatot is. Ezalatt nem, de felette igen. De ezek nem is hasonlíthatóak egyértelműen össze, mert a magas értékűnél is nagyon sok volt a darabolás. Kérdeztem, hogy hol lesz a vége, hol fogok megállni, mikor ez már egy leszabályozott, SEO-zott oldal lesz. Bőven másfél millió forint és aztán tovább... Nem éreztem tehát azt, hogy vége van. Meg azért sem összehasonlítható, mert valaki megcsinálja a honlapot készre, odaadja és csinálj vele, amit akarsz, más pedig előtte nagyon alaposan kikérdez, hogy mit akarok vele, mivel foglalkozom, és ez így egyáltalán nem összehasonlítható.
Milyen lenne számodra az ideális folyamat? Milyen az ideális alvállalkozó, aki segít neked a honlapkészítésben?
Nekem a honlap egy eszköz a marketing kampányban, egy marketing folyamatban. Egy értékesítési folyamatban. Mert hát mi a francnak nekem honlap, ha nem akarok eladni? Nem gondolom, hogy bármire is kellhet, hacsak nem egóból, de akkor meg azt akarom eladni, hogy vagyok. Akárhogyis nézem, sales eszköz. A sales/marketing eszköznek folyamatban kell részt vállalni. Tehát nem úgy kezdem, hogy akarok egy honlapot és majd utána kitalálom, hogy hogyan lesz ez a sales folyamatomban, hogyan lesz a stratégiám része. Szóval az első az, hogy ez legyen tiszta, amit lehet, hogy magam meg tudok csinálni, de lehet, hogy ehhez már szükségem van külső segítségre. Az is lehet, hogy a sales stratégiámban nem túl nagy szerep jut a honlapnak, csak rá tudnak nézni, hogy vagyok, vagy nem vagyok. Lehet, hogy olyan oldalt szeretnék, amire nagyon erősen lehet kampányt felhúzni, nagyon sok landing page-e van. Megvannak ezek a folyamatok, utána jön az összes többi. Kell marketingelemzés, stratégiai elemzés. Ha ez nem így történik, akkor ez magas rizikójú dolog, egy majdnem biztos, hogy kukába kerülő történet.
Maximálisan egyetértek. Magam részéről azt szoktam mondani, hogy személyes használatra készülő weboldalak esetében, – mindegy, hogy személyes Szentes Nándor oldal vagy Szentes Nándor cégének készülő honlapról beszélünk-e, – ha első évben 3-4-szer nem alakítjuk át, akkor nem is végzünk jó munkát. De leginkább abban hiszek, hogy a gyakorlat meg fogja mutatni a javítanivalókat, és ne elméleti matematikázzunk. Nézzük meg, hogy működik-e, hogyan és visszajelzéseket szerezve azok segítségével dolgozzuk ki együtt az ideális végeredményt. Megfordult-e már a fejedben, hogy magad készítsd el a weboldalad?
Igen. Meg is néztem néhány template-t, amit lehet használni. Szerintem egy darabig el is játszottam vele. De az az igényesség, ahogy én szeretném, hogy kinézzen a honlap, ahhoz meg kellene tanulnom dolgokat és még akkor sem lesz olyan jó, mert nincs rutinom, és így eljutottam oda, hogy oké, kiadom valaki másnak. Ezt meg ugye meséltem, hogy ott az volt a gond, hogy hogyan mondjam el, hogy mit szeretnék, hogy úgy nézzen ki, ahogy. És ebben a dilemmában elég jól elvagyok...
Az elmondottakkal teljesen visszaigazolod, amiről már eddig is beszéltünk. Hogy az első évben nagyon sokszor kell alakítani magát a honlapot és én magam is azzal a módszerrel dolgozom, hogy veszünk egy nagyon jól kezelhető rendszert, megmutatom, hogyan tudod úgy használni, hogy az igényes legyen, szép legyen a szemnek. Ezeket a kis trükköket, amikre magadtól nem jönnél rá, de én 50-100 honlap után már tudom és megmutatom a felhasználói oktatás keretein belül. Elmondjuk és megtanítjuk a honlapszerkesztési alapelveket, amikre ügyelni kell. Ezután pedig te saját magadból ki tudod dolgozni a rendszert. Ez gyakorlatilag így egy élő szabóbaba, amin dolgozunk, ami utána lehet, hogy lecserélésre kerül, de akkor ezen folyamatok miatt, már tudni fogod, hogy hová fektesd azt az egymillió forintot. Hozzáteszem, ekkor még tanácsadással egybekötve egy százezer forint alatti tételről beszélgetünk. Tehát nem ugyanaz a kockázati tényezője a kettőnek.
Az világos első perctől, hogy az első honlap, ami élesben kikerül, biztosan meg fog változni. De az is biztos szerintem, hogy egy weboldal maximum 2-3 évig működik úgy, ahogy van, aztán a világ elmegy mellette. Folyamatosan kell tehát alakítani, szabni. Tehát vagy azért alakítom, mert már nem felel meg a funkciójának, vagy, mert a világ megköveteli a változást, fejlődést.
Ezt nagyon jól látod. És pont ebben van nekem a személyes félelmem, mikor ügyfelemtől azt hallom, hogy egyedileg fejlesztett rendszert készítenek neki. Ezeknél ott a veszély, hogy egyszer jól megcsinálják és ha utána nincs kellően karbantartva, akkor ahogy te is mondtad, elmegy felette az idő. Ezért boldoggá tesz, hogy mi amerikai hostolt rendszereket alkalmazunk, ugyanis ezeknél nem engedhetik meg maguknak, hogy tartós üzemeltetési hiba legyen vagy épp ne legyen tökéletesen szabványos. És ha ezeket konyhakészen megvásároljuk, akkor az ezzel járó munkákat nem az egyedi ügyfélnek kell megfizetni, ezáltal pedig sokkal gazdaságosabb a dolog. Már részben válaszoltál is a következő kérdésre: milyen érzések vannak benned egy saját oldallal kapcsolatban?
Az érzéseimről beszéljek férfiként?
Igen, kérlek.
Jó, rendben. Vágy és izgatottság van bennem, hogy végre legyen honlapom és büszke lehessek rá. És érezni akarom azt is, hogy funkcionális: szép is legyen és működjön is. Tudom, hogy ehhez valakinek nagyon szisztematikusnak kell lenni, valakinek a rendszerben. Mert bennem az igény megvan, de a szakmaiság nincs. Ez viszont feszít. Frusztrál. Ha pedig nem látom át, hogy mi hogyan működik, akkor ez meg is akadályoz, le is állít. Tehát a vágyam megvan, és közben aggódom, hogy hogy oldódik ez meg könnyedén.
Utolsó kérdésem következik. Neked milyen affinitásod van a modern webes applikációkhoz?
A modern szóval kicsit megrettentesz, mert nem tudom, hogy mi a modern. De ha a Windows vagy az Office csomagjait kell használni, akkor azokban biztonságban érzem magam. Ha annál jelentősen bonyolultabb, akkor lehet, hogy nem akarom megtanulni. Akkor inkább rábízom másra.
Ez esetben „drag and drop-os”, összelegózható rendszerről beszélünk, vitathatatlanul online kezelőfelülettel. A „drag and drop”(fogd és vidd technika) jelentősen egyszerűbb, mint egy PPT prezentációt szerkeszteni. Ugye?
Így van. Ráadásul a szerkesztő felület mellett rögtön látod, hogy hogyan fog kinézni. Tehát ez easyview editor, így azt látod, ami ki fog menni.
Tehát akkor, ha lehet ilyet mondani, akkor szőke Barbie babáknak van kitalálva?
Maximálisan. Mivel amerikaiaknak fejlesztették, így azt szoktam rá mondani, hogy a józan paraszti eszű magyaroknak gyerekjáték. Viszont most csapjunk bele a konzultációba, aztán visszajövünk még egy kérdés erejéig.
(....)
Tehát végeztünk a konzultációval és arról beszélgettünk, hogy te mit tartanál megnyugtatónak egy alvállalkozóval kapcsolatosan... Hogy mire volna igényed, milyen információkat szeretnél megkapni? Felsoroltál itt olyanokat, hogy először tisztázni kell a marketing és sales stratégiákat, kizárólag azután lehet tovább haladni és kiemelted a szisztematikusságot is. A saját szempontjaid szerint milyennek értékelted a konzultációt? Mennyire vagy nyugodt, elégedett?
Először is, kicsit elfáradtam. Ráadásul kaptam egy csomó szempontot, ami miatt a saját értékesítési koncepciómat újra kell gondolnom. Csomó szempontot, amiről tudtam, hogy létezik, és hogy kell, és most kénytelen vagyok megcsinálni. Nagyon sok feladatot kaptam, ami inspirál arra, hogy ezt a közeljövőben el is készítsem. Mert ezek nélkül nem lesz honlap... Mindamellett értem a folyamatot és logikus is számomra, így pedig tudni fogom, hogy mikor van kész és mikor tehető közzé.
Mennyire érzed biztonságban, jó kezekben magad?
1-5-ös skálán 4. Tehát úgy érzem, hogy igen. És következő alkalommal meglátjuk, mert ott fog materializálódni, mikor összerakjuk és ez nagyon izgalmasnak tűnik.
Lehetséges, hogy vannak olyan vállalkozások, ahol ez megengedhető, de őszintén szólva nem tudom elképzelni, hogy melyek ezek. Szóval inkább azt mondom, hogy nem.
Neked volt már korábban saját honlapod?
Van is, egy másik vállalkozásomhoz, mint amire most fókuszálok. Egy működő honlap, amire pontosan ez jellemző, hogy egy gyönyörű szép kirakat. Sejteni lehet, hogy mivel foglalkozunk, de van benne tartalék. Szóval rendelkezem ezzel kapcsolatban tapasztalattal.
Tehát akkor vettél már részt weboldal készítésében. Magára az oldal készítésére vonatkozóan van-e bármilyen saját tapasztalatod? Hogy ment ez a munka, mennyire ment gyorsan, gördülékenyen? Okozott-e stresszt?
Két alkalom volt, amikor cégnek csináltunk honlapot és egyszer, amikor saját magunknak. Ezt a munkát mindig kiadtuk másnak. Azt tapasztaltam, hogy nagyon sok analízis, nagyon sok beszélgetés kell, meg rengeteg nézd meg – tetszik? Nézd meg – tetszik? A kifárasztásig. Aztán jön a jó lesz, már csak legyen kész.
Milyen hosszúak voltak ezek a folyamatok?
Nagyjából fél év. De a szűk keresztmetszet mi voltunk. Nem az IT-s csapaté, hanem a mi válaszunk volt lassú.
De ezek szerint ezek mindig egy-egy csapat oldala voltak, és nem a te személyes, Szentes Nándor honlapod?
Így van, de még mindig nem is vagyok benne biztos, hogy egyéni Szentes Nándor honlapot szeretnék. Lehet, hogy inkább egy cégest, amiben én meghatározó vagyok.
Mióta tervezgeted, hogy elkészíted ezt a mostani weboldalt?
Legalább 3-4 éve.
És mi volt, ami visszatartott?
Többször nekifutottam több oldalról, több csapattal egyeztettem. Néggyel, de lehet, hogy többel is. Valahogy mindig azt akartam, hogy jó, tökéletes legyen, hitelesen szóljon rólam és energiaigényesnek éreztem, hogy átadjam másnak, hogy mivel is foglalkozom. Arra jöttem rá, hogy a honlapkészítők nagyon jól értenek a honlapkészítéshez, de kevésbé értenek ahhoz, hogy visszaadják, hogy mivel foglalkozom, milyen kirakat kell, miért nézzen ki úgy és miért legyen benne az a tartalom.
Tehát az esztétikához értettek, meg a technikához is, de a funkcionalitáshoz, ami a te esetedben személyre szabott kell legyen, azt szűk keresztmetszetnek érezted.
Úgy vettem észre, hogy vannak bizonyos típusú honlapkészítők és ők nekem is olyan honlapot akarnak készíteni. Mert ők abban otthonosan mozognak...
Tehát valaki specializálódott mondjuk a webshopokra vagy fodrászokra, kozmetikákra...
Igen. Vagy amit nagyon sokat látni, hogy etessük be az embereket, építsük fel, működtessük. De én nem éreztem, hogy az enyém. Nem igen találkoztam olyannal, aki trénereknek vagy szervezeti fejlesztőknek csinálna honlapot. De ha találkoztam volna, akkor sem dolgoznék velük, mert nem akarok pont ugyanolyan lenni, mint ők. Ez meg így csapdahelyzet.
Azt megkérdezhetem, hogy milyen árajánlatokat kaptál?
Kaptam millió Ft-os, és 250.000 Ft-os ajánlatot is. Ezalatt nem, de felette igen. De ezek nem is hasonlíthatóak egyértelműen össze, mert a magas értékűnél is nagyon sok volt a darabolás. Kérdeztem, hogy hol lesz a vége, hol fogok megállni, mikor ez már egy leszabályozott, SEO-zott oldal lesz. Bőven másfél millió forint és aztán tovább... Nem éreztem tehát azt, hogy vége van. Meg azért sem összehasonlítható, mert valaki megcsinálja a honlapot készre, odaadja és csinálj vele, amit akarsz, más pedig előtte nagyon alaposan kikérdez, hogy mit akarok vele, mivel foglalkozom, és ez így egyáltalán nem összehasonlítható.
Milyen lenne számodra az ideális folyamat? Milyen az ideális alvállalkozó, aki segít neked a honlapkészítésben?
Nekem a honlap egy eszköz a marketing kampányban, egy marketing folyamatban. Egy értékesítési folyamatban. Mert hát mi a francnak nekem honlap, ha nem akarok eladni? Nem gondolom, hogy bármire is kellhet, hacsak nem egóból, de akkor meg azt akarom eladni, hogy vagyok. Akárhogyis nézem, sales eszköz. A sales/marketing eszköznek folyamatban kell részt vállalni. Tehát nem úgy kezdem, hogy akarok egy honlapot és majd utána kitalálom, hogy hogyan lesz ez a sales folyamatomban, hogyan lesz a stratégiám része. Szóval az első az, hogy ez legyen tiszta, amit lehet, hogy magam meg tudok csinálni, de lehet, hogy ehhez már szükségem van külső segítségre. Az is lehet, hogy a sales stratégiámban nem túl nagy szerep jut a honlapnak, csak rá tudnak nézni, hogy vagyok, vagy nem vagyok. Lehet, hogy olyan oldalt szeretnék, amire nagyon erősen lehet kampányt felhúzni, nagyon sok landing page-e van. Megvannak ezek a folyamatok, utána jön az összes többi. Kell marketingelemzés, stratégiai elemzés. Ha ez nem így történik, akkor ez magas rizikójú dolog, egy majdnem biztos, hogy kukába kerülő történet.
Maximálisan egyetértek. Magam részéről azt szoktam mondani, hogy személyes használatra készülő weboldalak esetében, – mindegy, hogy személyes Szentes Nándor oldal vagy Szentes Nándor cégének készülő honlapról beszélünk-e, – ha első évben 3-4-szer nem alakítjuk át, akkor nem is végzünk jó munkát. De leginkább abban hiszek, hogy a gyakorlat meg fogja mutatni a javítanivalókat, és ne elméleti matematikázzunk. Nézzük meg, hogy működik-e, hogyan és visszajelzéseket szerezve azok segítségével dolgozzuk ki együtt az ideális végeredményt. Megfordult-e már a fejedben, hogy magad készítsd el a weboldalad?
Igen. Meg is néztem néhány template-t, amit lehet használni. Szerintem egy darabig el is játszottam vele. De az az igényesség, ahogy én szeretném, hogy kinézzen a honlap, ahhoz meg kellene tanulnom dolgokat és még akkor sem lesz olyan jó, mert nincs rutinom, és így eljutottam oda, hogy oké, kiadom valaki másnak. Ezt meg ugye meséltem, hogy ott az volt a gond, hogy hogyan mondjam el, hogy mit szeretnék, hogy úgy nézzen ki, ahogy. És ebben a dilemmában elég jól elvagyok...
Az elmondottakkal teljesen visszaigazolod, amiről már eddig is beszéltünk. Hogy az első évben nagyon sokszor kell alakítani magát a honlapot és én magam is azzal a módszerrel dolgozom, hogy veszünk egy nagyon jól kezelhető rendszert, megmutatom, hogyan tudod úgy használni, hogy az igényes legyen, szép legyen a szemnek. Ezeket a kis trükköket, amikre magadtól nem jönnél rá, de én 50-100 honlap után már tudom és megmutatom a felhasználói oktatás keretein belül. Elmondjuk és megtanítjuk a honlapszerkesztési alapelveket, amikre ügyelni kell. Ezután pedig te saját magadból ki tudod dolgozni a rendszert. Ez gyakorlatilag így egy élő szabóbaba, amin dolgozunk, ami utána lehet, hogy lecserélésre kerül, de akkor ezen folyamatok miatt, már tudni fogod, hogy hová fektesd azt az egymillió forintot. Hozzáteszem, ekkor még tanácsadással egybekötve egy százezer forint alatti tételről beszélgetünk. Tehát nem ugyanaz a kockázati tényezője a kettőnek.
Az világos első perctől, hogy az első honlap, ami élesben kikerül, biztosan meg fog változni. De az is biztos szerintem, hogy egy weboldal maximum 2-3 évig működik úgy, ahogy van, aztán a világ elmegy mellette. Folyamatosan kell tehát alakítani, szabni. Tehát vagy azért alakítom, mert már nem felel meg a funkciójának, vagy, mert a világ megköveteli a változást, fejlődést.
Ezt nagyon jól látod. És pont ebben van nekem a személyes félelmem, mikor ügyfelemtől azt hallom, hogy egyedileg fejlesztett rendszert készítenek neki. Ezeknél ott a veszély, hogy egyszer jól megcsinálják és ha utána nincs kellően karbantartva, akkor ahogy te is mondtad, elmegy felette az idő. Ezért boldoggá tesz, hogy mi amerikai hostolt rendszereket alkalmazunk, ugyanis ezeknél nem engedhetik meg maguknak, hogy tartós üzemeltetési hiba legyen vagy épp ne legyen tökéletesen szabványos. És ha ezeket konyhakészen megvásároljuk, akkor az ezzel járó munkákat nem az egyedi ügyfélnek kell megfizetni, ezáltal pedig sokkal gazdaságosabb a dolog. Már részben válaszoltál is a következő kérdésre: milyen érzések vannak benned egy saját oldallal kapcsolatban?
Az érzéseimről beszéljek férfiként?
Igen, kérlek.
Jó, rendben. Vágy és izgatottság van bennem, hogy végre legyen honlapom és büszke lehessek rá. És érezni akarom azt is, hogy funkcionális: szép is legyen és működjön is. Tudom, hogy ehhez valakinek nagyon szisztematikusnak kell lenni, valakinek a rendszerben. Mert bennem az igény megvan, de a szakmaiság nincs. Ez viszont feszít. Frusztrál. Ha pedig nem látom át, hogy mi hogyan működik, akkor ez meg is akadályoz, le is állít. Tehát a vágyam megvan, és közben aggódom, hogy hogy oldódik ez meg könnyedén.
Utolsó kérdésem következik. Neked milyen affinitásod van a modern webes applikációkhoz?
A modern szóval kicsit megrettentesz, mert nem tudom, hogy mi a modern. De ha a Windows vagy az Office csomagjait kell használni, akkor azokban biztonságban érzem magam. Ha annál jelentősen bonyolultabb, akkor lehet, hogy nem akarom megtanulni. Akkor inkább rábízom másra.
Ez esetben „drag and drop-os”, összelegózható rendszerről beszélünk, vitathatatlanul online kezelőfelülettel. A „drag and drop”(fogd és vidd technika) jelentősen egyszerűbb, mint egy PPT prezentációt szerkeszteni. Ugye?
Így van. Ráadásul a szerkesztő felület mellett rögtön látod, hogy hogyan fog kinézni. Tehát ez easyview editor, így azt látod, ami ki fog menni.
Tehát akkor, ha lehet ilyet mondani, akkor szőke Barbie babáknak van kitalálva?
Maximálisan. Mivel amerikaiaknak fejlesztették, így azt szoktam rá mondani, hogy a józan paraszti eszű magyaroknak gyerekjáték. Viszont most csapjunk bele a konzultációba, aztán visszajövünk még egy kérdés erejéig.
(....)
Tehát végeztünk a konzultációval és arról beszélgettünk, hogy te mit tartanál megnyugtatónak egy alvállalkozóval kapcsolatosan... Hogy mire volna igényed, milyen információkat szeretnél megkapni? Felsoroltál itt olyanokat, hogy először tisztázni kell a marketing és sales stratégiákat, kizárólag azután lehet tovább haladni és kiemelted a szisztematikusságot is. A saját szempontjaid szerint milyennek értékelted a konzultációt? Mennyire vagy nyugodt, elégedett?
Először is, kicsit elfáradtam. Ráadásul kaptam egy csomó szempontot, ami miatt a saját értékesítési koncepciómat újra kell gondolnom. Csomó szempontot, amiről tudtam, hogy létezik, és hogy kell, és most kénytelen vagyok megcsinálni. Nagyon sok feladatot kaptam, ami inspirál arra, hogy ezt a közeljövőben el is készítsem. Mert ezek nélkül nem lesz honlap... Mindamellett értem a folyamatot és logikus is számomra, így pedig tudni fogom, hogy mikor van kész és mikor tehető közzé.
Mennyire érzed biztonságban, jó kezekben magad?
1-5-ös skálán 4. Tehát úgy érzem, hogy igen. És következő alkalommal meglátjuk, mert ott fog materializálódni, mikor összerakjuk és ez nagyon izgalmasnak tűnik.
Ha kíváncsi vagy, mi történt ezek után, ott a helyed a következő Sanyi vagyok rendezvényen 04.13.-án, melynek témája a honlapkészítés, és Nándi élőben számol be a tapasztalatairól! Nézd meg a részleteket!
0 Comments